Collectie Eelco

Hier kun je jouw Cognac-collectie beschrijven en toelichten.
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Collectie Eelco

Bericht door EelcoA »

Óm de geboorte van onze dochter te vieren kon ik het toch niet laten, voor een hoog maar nog enigszins acceptabel prijsje een fles La Fontaine de la Pouyade aangeschaft... De controversiele fles staat inmiddels te pronken in de kast! :)
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Collectie Eelco

Bericht door Roland »

EelcoA schreef: di 21 jan 2020, 21:34 Óm de geboorte van onze dochter te vieren kon ik het toch niet laten, voor een hoog maar nog enigszins acceptabel prijsje een fles La Fontaine de la Pouyade aangeschaft... De controversiele fles staat inmiddels te pronken in de kast! :)
Van harte proficiat


met de geboorte van jullie dochter :lol:
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Collectie Eelco

Bericht door Hans »

EelcoA schreef: di 21 jan 2020, 21:34 Óm de geboorte van onze dochter te vieren kon ik het toch niet laten, voor een hoog maar nog enigszins acceptabel prijsje een fles La Fontaine de la Pouyade aangeschaft... De controversiele fles staat inmiddels te pronken in de kast! :)
Van harte gefeliciteerd Eelco! Een uitstekende keus, qua cognac, passend bij een dergelijk life event! Geniet van je dochter (en de La Fontaine de la Pouyade ;) )
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
harryjose123
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 21 nov 2016, 21:24

Re: Collectie Eelco

Bericht door harryjose123 »

gefeliciteerd Eelco met je dochter,en een mooie fles die moet je open maken als je dochter 18 is .
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Collectie Eelco

Bericht door Hans »

harryjose123 schreef: wo 22 jan 2020, 22:41 gefeliciteerd Eelco met je dochter,en een mooie fles die moet je open maken als je dochter 18 is .
Dan pas? Onmenselijk, zo lang wachten! :shock:
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Collectie Eelco

Bericht door JohanB »

Wachten tot je kind 18 is? Da's veel te lang, gast ! Je moet daar nu van genieten.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Collectie Eelco

Bericht door EelcoA »

18 jaar??? Dan is de minimale leeftijd om alcohol te mogen drinken vast al opgeschoefd naar 30. Of drinkt die generatie helemaal geen alcohol meer...
Ze krijgen allebei al een doosje mooie Bordeaux uit hun geboortejaar is het plan, deze fles was ik niet van plan met ze te delen :lol:
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Collectie Eelco

Bericht door Ton »

Helemaal mijn idee Eelco. Bovendien moet je gewoon nog een flink aantal jaar geduld hebben en dan een vintage 2020 kopen voor je dochter.
Trouwens, gefeliciteerd nog. Hoe heet ze?
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Collectie Eelco

Bericht door Pellie »

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Leuke fles ook :-)
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Collectie Eelco

Bericht door EelcoA »

Ton schreef: vr 24 jan 2020, 12:17 Helemaal mijn idee Eelco. Bovendien moet je gewoon nog een flink aantal jaar geduld hebben en dan een vintage 2020 kopen voor je dochter.
Trouwens, gefeliciteerd nog. Hoe heet ze?
Goed idee Ton, was ook mijn idee! In de tussentijd kijk ik rustig rond naar 2 vintageflessen van het geboortejaar van mij (1980) en mijn vrouw (1984) voor een redelijke prijs...
Ze heet Julia!
Bijlagen
Julia .jpg
Plaats reactie

Terug naar “Mijn Collectie”