Collectie JohanB

Hier kun je jouw Cognac-collectie beschrijven en toelichten.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Collectie JohanB

Bericht door Hans »

harryjose123 schreef: ma 18 jan 2021, 20:21 Sorry Johan voor deze fout ,ik zal ze niet naar jou opsturen ,misschien kan Hans of Tim ze op de juiste plek zetten , nogmaals dom van mij .
Is verplaatst Harry. Jammer Johan :D
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Collectie JohanB

Bericht door JohanB »

Het nu toch al iets meer dan een jaar geleden dat er nog eens armagnac bijgekomen is, dus bij deze ineens 2 flessen Tarbe Frères. Ik denk dat 1 ervan dit WE al open gaat.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Collectie JohanB

Bericht door JohanB »

Yesss, vandaag aangekomen en gelijk geoepend: Cognac Raison Personnelle 2.2 41 %.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Collectie JohanB

Bericht door JohanB »

Ik ga het zeker niet over een andere boeg gooien en me meer op armagnac richten, maar deze mag m.i. niet ontbreken in je collectie als je enige affectie hebt met een goede Bas-Armagnac: A Lafitte 1963. Zalige aanwinst in mijn collectie.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Collectie JohanB

Bericht door Roland »

JohanB schreef: za 05 jun 2021, 22:41 Ik ga het zeker niet over een andere boeg gooien en me meer op armagnac richten, maar deze mag m.i. niet ontbreken in je collectie als je enige affectie hebt met een goede Bas-Armagnac: A Lafitte 1963. Zalige aanwinst in mijn collectie.
Hoeveel kost die ?
Normaal zou ik geen interesse hebben, maar omdat deze van 1963 is, ben ik wel geïnteresseerd.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Collectie JohanB

Bericht door JohanB »

PB
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Collectie JohanB

Bericht door JohanB »

Fier als een gieter en ENORM dankbaar voor het bestellen, afhandelen, heulen en sleuren van RolanD kan ik deze flessen toevoegen aan mijn collectie:

Cognac Paris 1928
Cognac Paris 1918
Cognac Paris 1903
Domaine Landreau Age d'Or
Navarre Vieille Réserve
samples (nogmaals verschrikkelijk veel dank aan RolanD voor je vrijgevigheid --- je hebt nog iets tegoed van mij)
Roullet 1979 PC 54.8%
Maison Gautier Vieille Réserve Tradition Rare 41.2%
Normandin-Mercier 1971 GC 41.2%
Jensen XO 40%
Die Jensen XO heb ik even mogen sippen bij RolanD. Niet te doen, zo lekker.
Bijlagen
cognacreis 2021.jpg
cognacreis2021 bis.jpg
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Plaats reactie

Terug naar “Mijn Collectie”