Vakantie in de Cognacstreek

Beschrijvingen van reizen naar de cognacstreek door forumleden, inspiratie voor een eigen trip!
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door wouter »

Welkom op het forum Arnoud!
Arnoud schreef:Ik ben zelf ook 2 weken bij Ted (en Riet) geweest in Segonzac en kan het heel erg aanbevelen. Het zijn hele gezellige mensen die je volledig met rust laten als je dat wil, maar ook heel erg behulpzaam zijn als je daar om vraagt. Het ligt op een fantastische plek aan de druivenranken en je hebt uitzicht op het Chateau van Frapin. Absoluut een aanrader!
Bedankt voor de tip! Ligt het appartement van Ted en Riet in de Grande Champagne?
Arnoud schreef:In het centrumpje van Segonzac is een coörperatief winkeltje van alle cognacboeren uit de omgeving. Ze bieden daar gezamelijk tegen sterk gereduceerde tarieven hun cognacs aan. Ook absoluut de moeite waard!
Goed om te weten :D
Arnoud schreef:En als je een groter cognachuis wilt bezoeken raad ik Camus aan! Dat is het enige huis wat slim bezig is door aanbiedingen te doen. Als je bijvoorbeeld de 3 XO's (Ile de Re XO, de normale XO en de XO Borderies) koopt krijg je een behoorlijke korting! Erg slim! Verder hebben ze een Masterblendtour waarbij je je eigen cognac mag samenstellen. Ze bewaren dan je recept en dan kan je later je eigen cognac nabestellen!
Die zijn inderdaad slim bezig! Heb jij meegedaan met de "Masterblendtour"? Is de Cognac een beetje gelukt? :D
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door Ton »

Bart schreef:Tenslotte vonden we nog een kleine producent, Earl Michelet, de man in kwestie was niet thuis maar zijn ouders hebben ons in hun woonkamer ontvangen. Zij hadden een VSOP, een Vieille Reserve en nog eentje ouder. Alle drie geproefd en het was zeer bizar, de VSOP was de beste in die categorie die we al hadden gedronken. Dan de Vielle Réserve en de oudere, die smaakten slechts lichtjes beter. Prijslijst bekeken, VSOP 70 cl: 19 euro. Ne-gen-tien euro !
Wij alletwee een fles gekocht en ik toch nog een V.R. erbij (38 euro).
Gisteren op de proeverij bij Eef Bulder en Klaas Koopmans hebben we ook deze VSOP van Michelet geproefd. Inderdaad, er is volgens mij geen cognac met een betere prijs-kwaliteit verhouding. Natuurlijk waren de duurdere en oudere cognacs die we geproefd hebben beter, maar het was een heerlijke cognac en voor mij de meest verrassende van de middag. Mooie neus, zachte smaak, heerlijk.
golfcognacje
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 18 feb 2011, 20:49

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door golfcognacje »

Heel erg leuk zo'n reisje naar Cognac. Ik zou wel mee willen, maar eind mei gaan we, mijn vrouw en ik, al die kant op.
Ik zou mee willen, als de reis later zou plaats vinden, bv als de druiven geoogst worden.
Ik ben in 1979 bij Martell geweest met een bedrijfsreisje en toen werd er gebotteld, dat was ook een feest.
Ik wens de deelnemers aan de reis veel plezier en mocht er in de toekomst nog een dergelijk initiatief zijn, zou ik wel mee willen.

Groet Bert
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door Ton »

Hallo Bert,

Dat was een reactie van mij op de Michelet cognac. Wat een cognacreis betreft: vanwege agendaproblemen zal er naar verwachting dit jaar helaas geen cognacreis georganiseerd worden. Althans niet door forumleden, tenzij er alsnog enthousiastelingen zijn die het voortouw nemen.
Tijdens de cognacproeverij gisteren hebben we het er wel weer over gehad en er is zeker interesse. Het ziet er naar uit dat er in de eerste helft van 2012 mogelijk iets wordt georganiseerd.
Ik zou zeggen: hou dit forum in de gaten :idea:
Bart
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 16:15

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door Bart »

Binnen 2,5 weken sta ik opnieuw engelendeel te snuiven in hartje Cognacstreek, yihaa! Zijn er nog ontdekkingen die ik zeker moet gaan proeven daar, iemand tips ?

Bart
Gebruikersavatar
MaartenV
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 19:38
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door MaartenV »

Bart schreef:Tenslotte vonden we nog een kleine producent, Earl Michelet, <knip> ...de VSOP was de beste in die categorie die we al hadden gedronken. <knip> Prijslijst bekeken, VSOP 70 cl: 19 euro. Ne-gen-tien euro !
Ik ben erg benieuwd naar deze cognac, heb hem gisteren besteld op CognacNet. En gelijk ook maar de Audry X.O. en de Bertrand V.S.O.P. Hopelijk heb ik ze dit weekend al binnen. ;)
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it - John Raper

My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is: Keep him or her as far away from a church as you can - Frank Zappa
Bart
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 16:15

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door Bart »

En, hoe beviel hij ?
Gebruikersavatar
MaartenV
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 19:38
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door MaartenV »

Bart schreef:En, hoe beviel hij ?
Voor die prijs prima, maar ik vond hem wel minder dan de Bertrand V.S.O.P. (of de Chateau de Montifaud). De Bertrand is nu wel mijn favoriete V.S.O.P.
Laatst gewijzigd door MaartenV op wo 09 mei 2012, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it - John Raper

My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is: Keep him or her as far away from a church as you can - Frank Zappa
Bart
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 16:15

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door Bart »

En in welke prijsklassen situeren zich die? Als ik me goed herinner stond die chateau du montifaud beschreven in het boek 'Cognac' (maar misschien niet de VSOP).
Gebruikersavatar
MaartenV
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 19:38
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Vakantie in de Cognacstreek

Bericht door MaartenV »

Bart schreef:En in welke prijsklassen situeren zich die? Als ik me goed herinner stond die chateau du montifaud beschreven in het boek 'Cognac' (maar misschien niet de VSOP).
Op cognacnet.nl heb ik de Bertrand gekocht voor €31,95 en de Michelet voor €24,95.
De Chateau de Montifaud heb ik bij de plaatselijke slijter gekocht voor (uit mijn hoofd) €31,-.
Dat is dus dezelfde prijsklasse als de 'grote 4', maar een verschil van dag en nacht qua smaak.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it - John Raper

My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is: Keep him or her as far away from a church as you can - Frank Zappa
Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar de Charente, de cognacstreek”