Font Borne Réserve Familiale XO
25 jaar oude Grande Champagne uit Malaville. Is 10 jaar geleden gestopt, de wijngaarden zijn verkocht. Mooie neus, wat vlak in de mond,. Licht bittere nasmaak. De prijs/kwaliteit verhouding was zodanig goed, dat de bestellingen over de tafel vlogen.
Font Borne - Réserve Familiale XO
- Hans
- Cognac Connaisseur
Font Borne - Réserve Familiale XO
Deze cognac werd geproefd op de 14e forumproeverij:
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Re: Font Borne - Réserve Familiale XO
Ik heb een algemene vraag voor de experts over Font Borne. Alle wijngaarden zijn verkocht als ik het goed heb, en er wordt ook niet meer gedistilleerd (correct me if I'm wrong). Dreigt de nog beschikbare voorraad flessen dan binnen afzienbare tijd uit te doven of komen er nog regelmatig nieuwe bottelingen op de markt?
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
De hele voorraad werd een 5-tal jaren geleden volledig gebotteld.JohanB schreef:Ik heb een algemene vraag voor de experts over Font Borne. Alle wijngaarden zijn verkocht als ik het goed heb, en er wordt ook niet meer gedistilleerd (correct me if I'm wrong). Dreigt de nog beschikbare voorraad flessen dan binnen afzienbare tijd uit te doven of komen er nog regelmatig nieuwe bottelingen op de markt?
Er zullen dus geen nieuwe bottelingen op de markt komen.
mvg,
RolanD
Aah. Merci Roland. Dan bestaat de kans dus dat dit de Littlemill van de cognac wordt. Pffff

"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Zoals zovelen: wat te denken van de Hors Pair van Laurent Merlin?
La Grange du BoisTon schreef:Zoals zovelen: wat te denken van de Hors Pair van Laurent Merlin?
Esteve
Serplet
Allen hebben geen opvolging.
En... de tijden zijn gunstig.
Petite Champagne : € 45.000 / ha
Grande Champagne : van € 60.000 tot meer dan € 100.000 / ha
Tja, dan is de keuze snel gemaakt.
Ik voel een nieuwe lijst opkomenRoland schreef:La Grange du BoisTon schreef:Zoals zovelen: wat te denken van de Hors Pair van Laurent Merlin?
Esteve
Serplet

Logis de la Mothe
Logis de l'Ajasson (produceert nog wel, maar verkoopt niet meer in flessen)
Logis de l'Ajasson (produceert nog wel, maar verkoopt niet meer in flessen)
Is Estève gestopt? Dat is nieuw voor mij!
Vernomen van Nicky van Cognacshop.Ton schreef:Is Estève gestopt? Dat is nieuw voor mij!
Wij (Jurrien en ik) gaan op 14-15 maart terplaatse eens informeren.
mvg,
RolanD