De l'asterie cognac fine champagne.
De l'asterie cognac fine champagne.
Aangeboden: De l'asterie cognac fine champagne. Napoléon V.S.O.P. 70 CL. 40%. In geschenkverpakking met 2 originele glazen. T.e.a.b. verzenden op kosten koper mogelijk. Informatie over deze cognac is ook welkom.
- Bijlagen
-
- IMG-20190419-WA0008.jpg (128.8 KiB) 1651 keer bekeken
-
- IMG-20190419-WA0007.jpg (129.56 KiB) 1651 keer bekeken
-
- IMG-20190419-WA0006.jpg (168.78 KiB) 1651 keer bekeken
Laatst gewijzigd door 4me op za 20 apr 2019, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans
- Cognac Connaisseur
Re: De l'rsterie cognac fine champagne.
De naam van deze cognac is De l'Asterie, zoals je de vorige keer dat je deze aanbood correct weergaf. F. de Bianchi is waarschijnlijk een handelshuis.
In 2012 heeft ook een zoektocht plaatsgevonden hiernaar. De vorige keer werd al duidelijk, dat de fles waarschijnlijk van rond 1965 is. Verder heb ik niets nieuws kunnen vinden.
Kwam bij mijn zoektocht nog wel twee miniatuurtjes tegen.
In 2012 heeft ook een zoektocht plaatsgevonden hiernaar. De vorige keer werd al duidelijk, dat de fles waarschijnlijk van rond 1965 is. Verder heb ik niets nieuws kunnen vinden.
Kwam bij mijn zoektocht nog wel twee miniatuurtjes tegen.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Re: De l'asterie cognac fine champagne.
Ik weet niet of ik dat vorige keer al gezegd heb, maar L'Asterie is gemaakt door een onafhankelijke producent die samen heeft gewerkt met de CFC, Compagnie Française des Champagnes, een verkooporganisatie die inmiddels is opgeheven. CFC vertegenwoordigde ook de merken Prince de France, Debussy en Part des Anges. Het merk is begin 1980s gestopt.
Over F. de Bianchi in Angeac-Champagne kan ik niets terugvinden. Ook niet over CFC.
De 1.5L Asterie van Old Liquors is 'out of stock'. Dus blijkbaar verkocht.
Een 2L fles van Asterie ging vorig jaar voor €80.
Over F. de Bianchi in Angeac-Champagne kan ik niets terugvinden. Ook niet over CFC.
De 1.5L Asterie van Old Liquors is 'out of stock'. Dus blijkbaar verkocht.
Een 2L fles van Asterie ging vorig jaar voor €80.
bedankt voor jullie reacties. gr Ed
Kleine aanvulling: de Bianchi was een grotere Italiaanse drankenimporteur, met meerdere cognacmerken. Waarschijnlijk lieten ze andere bedrijven cognac maken met hun naam erop (Fleur de Lys is volgens mij ook van hen, staat in m'n kast). Deze fles lijkt me iets moderner dan de fles op whiskyparadise, andere capsule.
Groeten,
Emile
Groeten,
Emile