Artonic Tonics en Soda

Alles buiten Cognac, dat het leven aangenaam maakt. Zoals Pineau des Charentes, sigaren, wijn,Whisky, koffie, horloges, auto's etc...
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Artonic Tonics en Soda

Bericht door Hans »

Vandaag het proefpakket van cognacshop.be binnen gekregen dus maar eens een Artonic proeverijtje gehouden met de vier varianten tonic en soda.
Artonic wordt geproduceerd in de Charente, speciaal voor mixen met cognac, weten we sinds de online proeverij met Jean en Amy Pasquet georganiseerd door Cognacshop.be.

Artonic.JPG


Op die proeverij was ik enthousiast over de mix met Lemongrass Soda. Tijd om de anderen ook eens op de pijnbank te leggen. Telkens eerst met ijs zonder cognac geproefd, daarna met cognac. Daarvoor consequent de L'Organic 04 van Pasquet gebruikt, zoals op de proeverij.

Zonder uitzondering mooie smaken, kwalitatief goed.

Cucumber Tonic Water
Met gember en sinaasappel. Frisse smaak, de verschillende ingrediënten zijn duidelijk waarneembaar. Ik kan me een mix voorstellen waarin deze tonic een goede basis vormt. Maar niet echt mijn smaak.

Lemon Lavender Tonic Water
Met Cubaanse citroen. Zelfde verhaal: frisse gedefinieerde smaak, maar niet mijn echt ding. Mijn vrouw kreeg vanwege de lavendel beelden van Thierry Baudet, wat de smaakbeleving beïnvloedde. Hoe, dat laat ik in het midden. :D

Indian Tonic Water
Met quinine, uiteraard. Now we’re talking! De beste Indian Tonic die ik tot nu toe geproefd heb. Aanzienlijk beter dan Schweppes, Royal Club enzovoorts. Met cognac vond ik het echter niet zo’n succes. Gewoon on the rocks ga ik hem vaker drinken.

Lemongrass Soda
Met basilicum en gember. Mooie gedefinieerde smaak en een uitstekende combinatie met de L’Organic 04 van Pasquet. Bevestiging van mijn indruk tijdens de proeverij. Deze houden we er in voor de zomer. Wel verraderlijk. Ook met een goeie scheut cognac drinkt-ie lekker makkelijk weg.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Overige heerlijkheden!”