Cognac reis juni-juli 2020

Beschrijvingen van reizen naar de cognacstreek door forumleden, inspiratie voor een eigen trip!
Rigor
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 05 jan 2018, 20:01

Cognac reis juni-juli 2020

Bericht door Rigor »

Beste leden,

Nu de grenzen weer heropenen, heb ik besloten om weer enkele dagen naar de streek te gaan. Ik heb er nood aan na deze toch wel moeilijke tijd.

Ik verblijf in het centrum van cognac (hotel francois premier). Op maandag staat eerst mijn favoriete huis op de planning (andré Pétit). In de late namiddag ga ik Chollet bezoeken. Ik had vorig jaar een sample van de résistance 3945 van Johan ontvangen en deze was me erg bevallen. De unieke destillatieperiode (tweede wereldoorlog) spreekt me ook aan qua verhaal rond de fles. Ze hebben ook enkele leuke millésimes van de jaren 70 die ik wens uit te proberen.

Ik denk dat ik tussen de twee huizen in misschien ergens lukraak ga stoppen als ik een bordje zie staan. Het enige wat me wat tegenhoudt, is dat de meeste kleine huizen als maximumkwaliteit xo hebben. Ik heb me al uren beziggehouden met de Google maps- kaart van Ton (fantastisch!) om te kijken welke kleine huizen interessant zijn, maar bij de echt kleine bots ik vaak op het beperkte gamma. Daarnaast zijn er velen wiens website niet meer bestaat wat het moeilijk maakt om contact te leggen/hun gamma te verkennen.

Op dinsdagvoormiddag staat vallein tercinier op de planning. Ik was dit al gaan bezoeken, maar op de toffe plaatsen komt men graag opnieuw. Deze keer ga ik wel eens vragen naar de Audry.

In de namiddag twijfel ik tussen Tiffon-Braastad en Pierre Ferrand. Jullie mogen me altijd helpen overtuigen welk van de twee.

Ik ben ook aan het twijfelen om Prisset te bezoeken. Ze hebben blijkbaar een prachtige paradis cognac van 1872. Roland heeft er eens een foto van gepost op dit forum. Blijkbaar wordt dit huis nu gerund door schoonzoon Jean-marc bobe sinds 2019 na het overlijden van pater familias roger prisset in 2016. Heeft iemand het emailadres van prisset/bobe? Ik kan wel een bericht sturen via hun facebookpagina maar de laatste post daarop dateert al van 2015, dus weinig slaagkans.

Op woensdag trek ik naar het strand, maar misschien dat ik in de voormiddag toch nog een huis bezoek.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Cognac reis juni-juli 2020

Bericht door Hans »

Mooi plan Berten! Ik begrijp je nood. ;)
Rigor schreef: zo 07 jun 2020, 10:34 In de namiddag twijfel ik tussen Tiffon-Braastad en Pierre Ferrand. Jullie mogen me altijd helpen overtuigen welk van de twee.
Je bedoelt hier het "nieuwe" Pierre Ferrand? Wellicht dat o.a. deze uitwisseling je dan toch kan overtuigen in plaats daarvan bijvoorbeeld Pierre de Segonzac te bezoeken. :D

Geniet ervan, we lezen weer graag je ervaringen.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Rigor
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 05 jan 2018, 20:01

Re: Cognac reis juni-juli 2020

Bericht door Rigor »

Hans schreef: zo 07 jun 2020, 11:08 Mooi plan Berten! Ik begrijp je nood. ;)
Rigor schreef: zo 07 jun 2020, 10:34 In de namiddag twijfel ik tussen Tiffon-Braastad en Pierre Ferrand. Jullie mogen me altijd helpen overtuigen welk van de twee.
Je bedoelt hier het "nieuwe" Pierre Ferrand? Wellicht dat o.a. deze uitwisseling je dan toch kan overtuigen in plaats daarvan bijvoorbeeld Pierre de Segonzac te bezoeken. :D

Geniet ervan, we lezen weer graag je ervaringen.
Ahja. Juist. Ik bedoelde dus pierre de segonzac. De andere "pierre ferrand" is veel te commercieel/geinternationaliseerd als ik hun website bekijk.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Cognac reis juni-juli 2020

Bericht door Ton »

Rigor schreef: zo 07 jun 2020, 10:34 Ik ben ook aan het twijfelen om Prisset te bezoeken. Ze hebben blijkbaar een prachtige paradis cognac van 1872. Roland heeft er eens een foto van gepost op dit forum. Blijkbaar wordt dit huis nu gerund door schoonzoon Jean-marc bobe sinds 2019 na het overlijden van pater familias roger prisset in 2016. Heeft iemand het emailadres van prisset/bobe? Ik kan wel een bericht sturen via hun facebookpagina maar de laatste post daarop dateert al van 2015, dus weinig slaagkans.
Op woensdag trek ik naar het strand, maar misschien dat ik in de voormiddag toch nog een huis bezoek.
Heb je hier al gekeken?
Onderaan de pagina?
Rigor
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 05 jan 2018, 20:01

Re: Cognac reis juni-juli 2020

Bericht door Rigor »

Ton schreef: zo 07 jun 2020, 13:34
Rigor schreef: zo 07 jun 2020, 10:34 Ik ben ook aan het twijfelen om Prisset te bezoeken. Ze hebben blijkbaar een prachtige paradis cognac van 1872. Roland heeft er eens een foto van gepost op dit forum. Blijkbaar wordt dit huis nu gerund door schoonzoon Jean-marc bobe sinds 2019 na het overlijden van pater familias roger prisset in 2016. Heeft iemand het emailadres van prisset/bobe? Ik kan wel een bericht sturen via hun facebookpagina maar de laatste post daarop dateert al van 2015, dus weinig slaagkans.
Op woensdag trek ik naar het strand, maar misschien dat ik in de voormiddag toch nog een huis bezoek.
Heb je hier al gekeken?
Onderaan de pagina?
Ja, dat had ik gezien, maar ik vond enkel het emailadres
roger.prisset@libertysurf.fr

Ik kan proberen om eens naar dat adres te mailen.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Cognac reis juni-juli 2020

Bericht door Ton »

Of telefoneren?
Rigor
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 05 jan 2018, 20:01

Re: Cognac reis juni-juli 2020

Bericht door Rigor »

Ton schreef: zo 07 jun 2020, 16:08Of telefoneren?
Dat kan idd ook doen. Bedankt voor je mooie site. Die heeft me aardig op weg geholpen.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Cognac reis juni-juli 2020

Bericht door Hans »

Rigor schreef: zo 07 jun 2020, 10:34 Ahja. Juist. Ik bedoelde dus pierre de segonzac. De andere "pierre ferrand" is veel te commercieel/geinternationaliseerd als ik hun website bekijk.
Mooi, Berten! Pablo is zeer de moeite waard. Net zo gepassioneerd als zijn grootvader!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Rigor
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 05 jan 2018, 20:01

Re: Cognac reis juni-juli 2020

Bericht door Rigor »

Ton schreef: zo 07 jun 2020, 16:08Of telefoneren?
Zojuist gebeld met madame Annie Prisset. Vriendelijke vrouw. Sinds april 2020 is iedere activiteit gestaakt. Het is niet meer mogelijk om het huis te bezoeken. Het was te zwaar voor haar eigen kinderen om de activiteiten verder te zetten.
Rigor
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 05 jan 2018, 20:01

Re: Cognac reis juni-juli 2020

Bericht door Rigor »

Hans schreef: zo 07 jun 2020, 20:32
Rigor schreef: zo 07 jun 2020, 10:34 Ahja. Juist. Ik bedoelde dus pierre de segonzac. De andere "pierre ferrand" is veel te commercieel/geinternationaliseerd als ik hun website bekijk.
Mooi, Berten! Pablo is zeer de moeite waard. Net zo gepassioneerd als zijn grootvader!
Ik kreeg een vriendelijk antwoord van Pablo Ferrand. Hij gaf kort aan dat het niet mogelijk is om het maison te bezoeken wegens te weinig personeel.
Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar de Charente, de cognacstreek”