Thijs

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Thijs
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 21 feb 2021, 12:50

Thijs

Bericht door Thijs »

Goede zonnige dag allemaal,

Mijn naam is Thijs, 32 jaar uit de regio Rotterdam.

Vanwege Corona had ik wat geld over en besloot ik mijn smaak te vinden door allerlei sterke dranken uit te proberen. Cognac bleek een topper met navolging van rum en whiskey. Van de whiskey en rum heb ik nu een flesje staan na het proeven van miniatuurtjes. In cognac wilde ik mij echter meer verdiepen.

Ik ben begonnen met de wat bekendere merken (Remy Martin/Hennesey/Courvoisier). En ook hier zijn de nodige miniatuurtjes gepasseerd. Daar kwam uit dat ik Frapin erg lekker vind. Nog niets heeft de Extra overtroffen.

Naarmate ik mij meer ging verdiepen kwam ik op dit forum terecht. Mede door de informatie hier en die op cognac-ton heb ik een aardige collectie aangeschaft. Alleen de wat schaarse flessen heb ik nog niet (Tesseron XO exception lot #29 en Laurent Merlin Hors-Pair).

Aangezien ik hier informatie vandaan heb vond ik het wel zo netjes om ook een account te maken en bij te dragen.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Thijs

Bericht door Hans »

Welkom op het cognacforum Thijs!

Genoeg te ontdekken en aan je collectie te zien ben je al een aardig eindje op weg.

Als ik zie wat je nog dicht hebt staan, vermoed ik dat de Frapin Extra binnenkort wel overtroffen gaat worden. Blijft een kwestie van smaak natuurlijk.
De Tesseron Lot 29 is nog gewoon te koop. De Laurent Merlin Hors Pair zal lastiger worden. Passeren af en toe hier of op een veiling.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Thijs
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 21 feb 2021, 12:50

Re: Thijs

Bericht door Thijs »

Hans schreef: zo 21 feb 2021, 14:42 De Tesseron Lot 29 is nog gewoon te koop.
Ik hoopte er alleen wat goedkoper dan 400 euro te vinden. Ziet er niet naar uit dat het gaat lukken. Er staat er 1 op catawiki maar met de veilingkosten erbij kom je ook op of over de 400. Dan geef ik het geld liever uit bij een winkel.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Thijs

Bericht door JohanB »

Hey Thijs, welkom op het forum. Je hebt gelijk al een indrukwekkende collectie voor iemand die nog niet zo lang met cognac bezig is. Ik heb snel even gekeken, maar je gaat idd die Tesseron lot 29 rond die 400 € betalen. Het goedkoopste dat ik kon vinden is iets van 382 € zonder verzendkosten. Maar goed, aan de andere kant krijg je veel waar voor je geld. En er is nog meer dan genoeg te ontdekken voor een stuk minder geld, maar die ook bijzonder zijn hoor.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Thijs
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 21 feb 2021, 12:50

Re: Thijs

Bericht door Thijs »

JohanB schreef: zo 21 feb 2021, 19:56 En er is nog meer dan genoeg te ontdekken voor een stuk minder geld, maar die ook bijzonder zijn hoor.
Dat is zeker zo. Ik duik, als ik weet dat een interesse/hobby serieus is, er altijd vol in. Dan investeer ik in gereedschap/platen/kunst totdat ik alles (redelijkerwijs) heb. De collectie die ik nu heb aangelegd ga ik nog jaren van genieten. En nu koop ik alleen nog een flesje hier en een flesje daar als de smaak bevalt.
Gebruikersavatar
Richard
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 08:20

Re: Thijs

Bericht door Richard »

Welkom Thijs! Het lijkt wel of je een winkel hebt overgenomen, wat een mooie collectie. :shock:
It takes only one drink to get me drunk. The trouble is, I can't remember if it's the thirteenth or the fourteenth.

- George Burns.
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Thijs

Bericht door DiscoverCognac »

Frapin Extra is ook wel echt een van de beste Grande champagne Cognac's. Prijs is wel flink gestegen :(

Leuke Cognac's die je ook geproefd moet hebben:

Remi Landier XO Tradion (mond geblazen fles)
Camus VSOP Borderies
Bache Gabrielsen Serenity Extra
CAMUS extra ook erg lekker
Courvoisier initiale extra
Bache Gabrielsen Borderies 1971
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”