Carpe diem, carpe conniaco!

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CarpeConniaco
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 21 mar 2021, 21:41

Carpe diem, carpe conniaco!

Bericht door CarpeConniaco »

Hoi iedereen,

Ben niet zo lang bezig met het verzamelen en vooral drinken van cognac. ;) Ik ben een vrouw, gelukkig getrouwd, kinderen, woonachtig in de randstad.

Kwam vorig jaar in contact met Remy Martin VSOP en binnen enkele dagen haalde ik een fles van elke cognac op voorraad bij de lokale G&G. Hield gelijk mijn eerste privé proeverij, de cognacs vielen allemaal tegen ten opzichte van de RM. Wat blijkt, het lokale assortiment bestaat voornamelijk uit V.S. kwaliteit, behalve de Remy Martin dan. Geeft niet, die zijn prima om mee te mixen in de sidecar. Onverhinderd door de V.S.jes of de lockdown, heb ik de wereld van online drank bestellen (en veilingen) binnengewandeld. Thuiswerken, maar ’s avonds toch op cognac reis gaan is niet verkeerd. :D

Ik geniet heel erg van mijn nieuwe hobby en hoop nog veel lekkers tegen te komen. Het is ook erg leuk om te lezen over de (geschiedenis van) verschillende bouilleurs de cru, de distillatie en de terroirs en daarbij ook mijn woordenschat te vergroten. Mijn man houdt van geschiedenis maar niet van drank. Wat kon ik dan anders doen dan me hier aanmelden? :lol:

Mijn collectie heb ik onder de daarvoor bestemde topic geplaatst.

Carpe Conniaco!

Afbeelding
Bijlagen
20210223_205533.jpg
Laatst gewijzigd door CarpeConniaco op ma 12 apr 2021, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
"It is well to remember that there are five reasons for drinking: the arrival of a friend, one’s present or future thirst, the excellence of the cognac, or any other reason" - W.C. Fields ;)
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Carpe diem, carpe conniaco!

Bericht door EelcoA »

Van harte welkom CarpeConiacco! Goed dat je je niet hebt laten afschrikken door het mindere mixmateriaal bij de plaatselijke Gall! :D Benieuwd naar je eerste ervaringen in het meer serieuze werk!
Jonathan
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 43
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:40

Re: Carpe diem, carpe conniaco!

Bericht door Jonathan »

Welkom,
Lees, leef en geniet ervan😉.
Typ en spelfouten in de bovenstaande tekst dienen alleen ter vermaak van de lezer.
Thijs
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 21 feb 2021, 12:50

Re: Carpe diem, carpe conniaco!

Bericht door Thijs »

Welkom! De online drankhandel is verraderlijk. Met een paar klikken heb je opeens planken die doorbuigen in de voorraadkast.
Gebruikersavatar
Richard
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 08:20

Re: Carpe diem, carpe conniaco!

Bericht door Richard »

Welkom, dit kan zomaar een interesse zonder einde worden.
It takes only one drink to get me drunk. The trouble is, I can't remember if it's the thirteenth or the fourteenth.

- George Burns.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Carpe diem, carpe conniaco!

Bericht door Ton »

Welkom! Je hebt je naam dus wel heel letterlijk genomen :lol:
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Carpe diem, carpe conniaco!

Bericht door Hans »

Van harte welkom op het cognacforum! Altijd leuk weer een nieuw vrouwelijk lid te mogen verwelkomen, die blijven toch helaas in de minderheid.

En zoals ik bij je collectie al opmerkte: je laat er geen gras over groeien. Ook zonder advies ben je er al in geslaagd vele pareltjes te ontdekken. Complimenten!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
CarpeConniaco
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 21 mar 2021, 21:41

Re: Carpe diem, carpe conniaco!

Bericht door CarpeConniaco »

Hans schreef:Ook zonder advies
Das niet helemaal waar. Heb e.e.a. uit dit forum gepikt na die V.S. miskoopjes 8-)
"It is well to remember that there are five reasons for drinking: the arrival of a friend, one’s present or future thirst, the excellence of the cognac, or any other reason" - W.C. Fields ;)
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”