Vettige cognac gezocht

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Vettige cognac gezocht

Bericht door JohanB »

Hans schreef: Heb het idee, dat cognacs uit de jaren 60 in het algemeen wat vettiger zijn. Kan dat niet goed onderbouwen, meer een indruk. Wellicht heeft Ton een idee of dit klopt en zo ja, waardoor dit zou kunnen komen?
Misschien door een andere manier van distilleren? Soms kom je dat al eens tegen bij single malts. 'Old school' single malts hebben dikwijls ook een ander smaakprofiel dan 'modernere' versies.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
CarpeConniaco
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 21 mar 2021, 21:41

Re: Vettige cognac gezocht

Bericht door CarpeConniaco »

Zo te lezen heeft Audry ook vettige cognacs. De Memorial vind ik heerlijk! maar vettig zou ik hem niet noemen.
dan is de Aristide gelijk wel een hele vette cognac met een alc. percentage van 50 %
En de Réserve Speciale
De smaak: Eerste indruk: vol, krachtig, kruidig, vettig, romig. Rancio, honing, gedroogde pruim, licht peper. Wordt milder, gebalanceerder met de tijd.
Die laatste staat al in de kast dus die gaat vanavond open. De andere heeft al zijn plekje gevonden op mijn wenslijst. :)
"It is well to remember that there are five reasons for drinking: the arrival of a friend, one’s present or future thirst, the excellence of the cognac, or any other reason" - W.C. Fields ;)
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”