Ancestral

Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Ancestral

Bericht door JohanB »

De fles loopt een beetje op z'n eind, dus wordt het tijd voor een soort van review te schrijven vooraleer de fles echt leeg is.

Neus: Zeer zacht en vol rancio. Sigaren, heel duidelijk (zelfs nu de fles bijna leeg is). Wat houttonen ook. Ik denk ook een beetje lijm in de geur te herkennen.

Smaak: Heerlijk dikke body als je hem in je mond laat rond gaan, zeer zacht en goed in balans. Van lijm is hier geen sprake meer, gelukkig maar. De smaken zijn ietwat hetzelfde als ik in de neus kan onderscheiden, maar niets springt er bovenuit. Overall is dit zeer goed in balans. Zeer goed te genieten ook. Ik heb nog even mijn oude notities erbij gehaald. Daar schreef ik dat ik sinaasappelzeste kon ruiken en proeven. Dan kan ik nu ook, maar dit is veel meer naar de achtergrond verdrongen. Ik was zelfs even aan het twijfelen of ik het wel kon waarnemen.

Afdronk: Hoe langer je dit laat rondgaan in je mond, hoe sterker hij wordt met op het eind een rancio die steeds duidelijker waarneembaar is. Hij mocht wel ietsje meer power hebben. Ik denk dat 43 % hem niet zou misstaan.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Plaats reactie

Terug naar “Maxime Trijol”