Voorstelrondje

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
MisterMonkeyDonkey
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 18:21

Voorstelrondje

Bericht door MisterMonkeyDonkey »

Hoi,

Als whiskyliefhebber die de prijzen beu is ben ik een jaar of 2 geleden voorzichtig in de cognac gedoken.
Heb ondertussen een stuk of 6 flessen openstaan. Ook een flesje Armagnac trouwens. En verder nog een stuk of 20 whisky's.

De fruitigheid en complexiteit van cognac vind ik super leuk. En natuurlijk dat je nog echt oude cognac kan kopen aan vriendelijke prijsjes.
De laatste tijd koop ik meer en meer cognac en minder en minder whisky. Dat gaat waarschijnlijk nog wel even zo blijven...
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Voorstelrondje

Bericht door EelcoA »

Van :P harte welkom! Erg benieuwd welke flessen je open hebt staan en of je al favorieten hebt? Dat geldt ook voor de armagnac overigens! :-)
MisterMonkeyDonkey
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 18:21

Re: Voorstelrondje

Bericht door MisterMonkeyDonkey »

Domaine de Baraillon 1985 voor de armagnac, gekocht na een proeverij met vooral whisky en cognac. Maar deze stak erbovenuit.

Heritage de Rene Riviere 1925-1981 49%
Vallein Tercinier XO 44%
Jean Filloux 1992 grande champagne 43%. Deze eerste 3 zijn van de malternative reeks van Pieter K, onnodig om te zeggen dat de eerste de beste is
Prunier 1979 TWJ deze gaat ergens in de komende dagen pas open
Vallein Tercinier 1990 Fins bois 46.5% voor W4You
hors d'age vieilli 50 ans en fut de chene Jaques Lagan 43%, zeer goed spul ook!

Heb verder al wat toppers kunnen proeven. Bvb lot 56 en 65 van Vallein Tercinier... Die lot 65 verschillende keren in het glas gehad. Is 1 van mn all time favourites, whisky included.
En een aantal van de Pruniers vanbij W4You.
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Voorstelrondje

Bericht door EelcoA »

Joh dat is al geen slecht begin zeg om cognac te leren kennen. Allemaal kwaliteitsproducenten die voldoende fans op het forum hebben!

VT is eigenlijk altijd goed. Heb zelf de Lot 71, Erotique (69) en Conjugaison 49 mogen proeven. Allen zeer goed. Droog, geconcentreerd, power. En Fillioux (zoals je kunt lezen in de post over de proeverij in Wieringerwerf onder 'Cognac-proeverijen) en HRR ook zeer bijzonder. Prunier vind ik zelf nogal aan de dure kant, zeker een aantal recente bottlings die recent op de markt zijn verschenen. Die laat ik aan me voorbij gaan.

Wellicht ook eens kijken naar Normandin-Mercier als producent? En asboluut Navarre! Allebei zeer goede producenten met uitgespoken cognacs die in dezelfde lijn liggen als die je aangeeft.

En wellicht ook Grosperrin, hoewel die meestal ook redelijk aan de prijs zijn. Niet zoals Whisky dezer dagen gok ik, maar toch...
MisterMonkeyDonkey
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 18:21

Re: Voorstelrondje

Bericht door MisterMonkeyDonkey »

Bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Voorstelrondje

Bericht door Ton »

Welkom op het forum.
Inderdaad, weliswaar nog niet zo veel, maar wat je hebt is erg goed. Dat zie je niet gauw bij mensen die cognac pas net hebben ontdekt.
Ben benieuwd naar verdere aankopen.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Voorstelrondje

Bericht door Roland »

MisterMonkeyDonkey schreef: wo 29 dec 2021, 19:38 En natuurlijk dat je nog echt oude cognac kan kopen aan vriendelijke prijsjes.
De laatste tijd koop ik meer en meer cognac en minder en minder whisky. Dat gaat waarschijnlijk nog wel even zo blijven...
Ik vrees dat je veel te veel betaald hebt voor uw cognacs.


Lees / volg aandachtig dit forum, en je bespaart gemakkelijk 20% op uw aankopen.

mvg,
RolanD
MisterMonkeyDonkey
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 18:21

Re: Voorstelrondje

Bericht door MisterMonkeyDonkey »

Roland schreef: do 30 dec 2021, 10:17
MisterMonkeyDonkey schreef: wo 29 dec 2021, 19:38 En natuurlijk dat je nog echt oude cognac kan kopen aan vriendelijke prijsjes.
De laatste tijd koop ik meer en meer cognac en minder en minder whisky. Dat gaat waarschijnlijk nog wel even zo blijven...
Ik vrees dat je veel te veel betaald hebt voor uw cognacs.


Lees / volg aandachtig dit forum, en je bespaart gemakkelijk 20% op uw aankopen.

mvg,
RolanD

Dat kan natuurlijk altijd, ik ga zeker het forum volgen!
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Voorstelrondje

Bericht door JohanB »

Ja, amai nog niet. Wine4you is verschrikkelijk duur. Hij vraagt zonder gêne tot 800 € voor een Prunier. En dat wordt dan nog eens schaamteloos gepromoot op whiskynotes.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
MisterMonkeyDonkey
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 18:21

Re: Voorstelrondje

Bericht door MisterMonkeyDonkey »

JohanB schreef: do 30 dec 2021, 13:47 Ja, amai nog niet. Wine4you is verschrikkelijk duur. Hij vraagt zonder gêne tot 800 € voor een Prunier. En dat wordt dan nog eens schaamteloos gepromoot op whiskynotes.
Bwa, je kan er vrijwel alles proeven, dat is me wat waart.
En in december had je er 15% korting als je boven de 1000euro geraakt.

Je kan er trouwens altijd wel een korting krijgen als je dat soort bedrag besteed.
Daarom probeer ik er 1x per jaar naar toe te gaan.
Die oude Pruniers zijn idd erg duur. Maar goed, binnen een paar jaar is dat waarschijnlijk het nieuwe normaal.
Tegen dan starten we een armagnac forum ;).

Ik kijk alleszins al uit naar forum tips voor leuke betaalbare flesjes.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”