Armagnac

Alles buiten Cognac, dat het leven aangenaam maakt. Zoals Pineau des Charentes, sigaren, wijn,Whisky, koffie, horloges, auto's etc...
peter65
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:48
Locatie: Herentals

Re: Armagnac

Bericht door peter65 »

EelcoA schreef: wo 29 mei 2019, 23:04
peter65 schreef: wo 29 mei 2019, 22:38 Spaanse Brandy, heb juist een flesje leeg gemaakt van het merk ximenez -spinola,een zeer speciaal flesje voor een zekere Lewis Stagnetto,en invoerder van drank en sigaren in Corisca. Ongelooflijk van smaak ,natuurlijk niet te vergelijken met Cognac,maar wat een smaak bom.Deze heren maken een brandy genaamd 3000 mille botellas. Deze staat op mijn verlang lijstje.Moet je maar eens googelen.Ben na dit forum in een wonderbaarlijke wereld van smaken gekomen.Ook een flesje Armagnac open staan,een xo van het merk chateau de Laubade,heerlijk maar kwa smaak
niet te evenaren met de Spaanse.Cheers Peter
Ximenez-Spinola heeft zeker een paar mooie uitgaven, ook al moet ik zeggen dat ik brandy van PX al snel te zoet en geparfumeerd vind worden. Die tres mille botellas stond ook al op mijn lijstje.

Ik heb nu de Carlos I XO en Torres 20 Hors d'Age openstaan, die eerst is vooral veel vanille en minder mijn ding. De Torres 20 heb ik eigenlijk standaard op de plank, die is zacht, rond en kwa prijs-kwaliteit een winnaar. Over doordrinkers gesproken. :D

En heb momenteel nog een Bodega Tradicion Gold Solera in de kast die schreeuwt om opengemaakt te worden. 25 gerijpt en volgens mij van de Palomina-druif, dus zou een stukje droger moeten zijn. Ook daarvan worden minder dan 3000 flessen per jaar gemaakt. Heb ook een sherry van Tradicion openstaan, good stuff hoor. Er is ook nog een Bodega Platinum op de markt, 50 jaar gerijpt en minder dan 500 flessen per jaar: https://www.weinquelle.com/artikel/Bode ... 699_e.html. Als de Gold versie bevalt dan vrees ik weer een uitbreiding van mijn wish list. Als ik me een beetje in kon houden met cognacjes kopen zou ik ervoor kunnen sparen... [zucht] :roll:
ben je raad aan het opvolgen voor de torres ,ben me aan het bieden bij whisky auctioneer,deze staat ook ter aanbieding,Duque De Sevilla Viejo Brandy,heb je weet over deze?
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Armagnac

Bericht door EelcoA »

peter65 schreef: za 01 jun 2019, 21:35 ben je raad aan het opvolgen voor de torres ,ben me aan het bieden bij whisky auctioneer,deze staat ook ter aanbieding,Duque De Sevilla Viejo Brandy,heb je weet over deze?
Nee, wel de Gran Duque De Alba. Paar van geprobeerd, was er niet stuk van. Maar deze ken ik niet. Wel een gave fles!
peter65
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:48
Locatie: Herentals

Re: Armagnac

Bericht door peter65 »

peter65 schreef: za 01 jun 2019, 21:35
EelcoA schreef: wo 29 mei 2019, 23:04
peter65 schreef: wo 29 mei 2019, 22:38 Spaanse Brandy, heb juist een flesje leeg gemaakt van het merk ximenez -spinola,een zeer speciaal flesje voor een zekere Lewis Stagnetto,en invoerder van drank en sigaren in Corisca. Ongelooflijk van smaak ,natuurlijk niet te vergelijken met Cognac,maar wat een smaak bom.Deze heren maken een brandy genaamd 3000 mille botellas. Deze staat op mijn verlang lijstje.Moet je maar eens googelen.Ben na dit forum in een wonderbaarlijke wereld van smaken gekomen.Ook een flesje Armagnac open staan,een xo van het merk chateau de Laubade,heerlijk maar kwa smaak
niet te evenaren met de Spaanse.Cheers Peter
Ximenez-Spinola heeft zeker een paar mooie uitgaven, ook al moet ik zeggen dat ik brandy van PX al snel te zoet en geparfumeerd vind worden. Die tres mille botellas stond ook al op mijn lijstje.

Ik heb nu de Carlos I XO en Torres 20 Hors d'Age openstaan, die eerst is vooral veel vanille en minder mijn ding. De Torres 20 heb ik eigenlijk standaard op de plank, die is zacht, rond en kwa prijs-kwaliteit een winnaar. Over doordrinkers gesproken. :D

En heb momenteel nog een Bodega Tradicion Gold Solera in de kast die schreeuwt om opengemaakt te worden. 25 gerijpt en volgens mij van de Palomina-druif, dus zou een stukje droger moeten zijn. Ook daarvan worden minder dan 3000 flessen per jaar gemaakt. Heb ook een sherry van Tradicion openstaan, good stuff hoor. Er is ook nog een Bodega Platinum op de markt, 50 jaar gerijpt en minder dan 500 flessen per jaar: https://www.weinquelle.com/artikel/Bode ... 699_e.html. Als de Gold versie bevalt dan vrees ik weer een uitbreiding van mijn wish list. Als ik me een beetje in kon houden met cognacjes kopen zou ik ervoor kunnen sparen... [zucht] :roll:
ben je raad aan het opvolgen voor de torres ,ben me aan het bieden bij whisky auctioneer,deze staat ook ter aanbieding,Duque De Sevilla Viejo Brandy,heb je weet over deze?
even gekeken op de wibsite maar leveren niet buiten Duitsland.Ben overboden op de torres maar en site gevonden waar deze goedkoper is,heb even geprobeerd voor 1 fles en de verzendkosten 30 euro,daarna voor 3 flessen en de verzendkosten bleven evenveel,30euro,hierbij de link, https://www.smartbites.net/ misschien een tip voor jou?
Fuzhou
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 15:08

Re: Armagnac

Bericht door Fuzhou »

1984 Domaine Boingneres 48% abv

Fragrant nose. Vanilla.

Rich complex palate. Unctuous. Honey, nutmeg, and dry fruit. Long finish.
Bijlagen
56DDEEB2-859B-4C86-B463-899DAEB7F3CE.jpeg
56DDEEB2-859B-4C86-B463-899DAEB7F3CE.jpeg (186.41 KiB) 2738 keer bekeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Armagnac

Bericht door JohanB »

Sounds really great. It makes me even more curious about my bottle of 1986.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Armagnac

Bericht door EelcoA »

I have a 1980 version (my birth year), really like it as well. Had to get used to the higher alcohol % at the beginning (this version is 49%), which is noticable in this one. Strong, full taste and aftertaste, fruity (forest fruit, pear), some vanilla as well as in Fuzhou's version. Too bad that it is almost empty...
Fuzhou
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 15:08

Re: Armagnac

Bericht door Fuzhou »

EelcoA schreef: ma 10 jun 2019, 14:48 I have a 1980 version (my birth year), really like it as well. Had to get used to the higher alcohol % at the beginning (this version is 49%), which is noticable in this one. Strong, full taste and aftertaste, fruity (forest fruit, pear), some vanilla as well as in Fuzhou's version. Too bad that it is almost empty...

The 1980 bottle is very special to me. That was the very first time I tasted Armagnac. I was blown away, and no other Armagnac had ever since been able to induce the same sensation as my experienced with the 1980 Cepages Nobles. I guess it’s like first love, it can only happen one time :D

I saved a little bid just to compare with future bottles. But sadly it’s not as good anymore. I think I’ve let it acclimate for too long.
Bijlagen
1980 Domaine Boingneres Cepages Nobles
1980 Domaine Boingneres Cepages Nobles
168016EB-A1E5-41AB-A119-5EE2841A82A7.jpeg (79.09 KiB) 2707 keer bekeken
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Armagnac

Bericht door EelcoA »

Fuzhou schreef: di 11 jun 2019, 07:35
The 1980 bottle is very special to me. That was the very first time I tasted Armagnac. I was blown away, and no other Armagnac had ever since been able to induce the same sensation as my experienced with the 1980 Cepages Nobles. I guess it’s like first love, it can only happen one time :D

I saved a little bid just to compare with future bottles. But sadly it’s not as good anymore. I think I’ve let it acclimate for too long.
And here is its twin brother…

Still very much alive in the nose and on the palate, even after some open time here as well (since this is a special one for me as well)!
But am already taking your advice at heart, would be a waste of serious good brandy overaging this one in the bottle...
Bijlagen
Boingneres 1980 small3.jpg
Boingneres 1980 small3.jpg (74.92 KiB) 2677 keer bekeken
Fuzhou
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 15:08

Re: Armagnac

Bericht door Fuzhou »

EelcoA schreef: di 11 jun 2019, 21:59
Fuzhou schreef: di 11 jun 2019, 07:35
The 1980 bottle is very special to me. That was the very first time I tasted Armagnac. I was blown away, and no other Armagnac had ever since been able to induce the same sensation as my experienced with the 1980 Cepages Nobles. I guess it’s like first love, it can only happen one time :D

I saved a little bid just to compare with future bottles. But sadly it’s not as good anymore. I think I’ve let it acclimate for too long.
And here is its twin brother…

Still very much alive in the nose and on the palate, even after some open time here as well (since this is a special one for me as well)!
But am already taking your advice at heart, would be a waste of serious good brandy overaging this one in the bottle...

Is your’s also bottled in December, year 2000?
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Armagnac

Bericht door EelcoA »

Fuzhou schreef: Is your’s also bottled in December, year 2000?
This one in June 2005, so its more like its older/younger brother conceived at the same time... ;)
Plaats reactie

Terug naar “Overige heerlijkheden!”