Discover Cognac Club

Heb je een nieuwtje over Cognac, vertel het hier!
Plaats reactie
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Discover Cognac Club

Bericht door DiscoverCognac »

Beste Cognac Liefhebbers,

om Cognac in Nederland beter te kunnen promoten en meer kennis te vergaren van de smaak en wensen van de Cognac drinker, gaan wij een Club oprichten. Wij starten in November.

uitgebreide informatie vind je in de link.
https://www.discovercognac.com/pages/di ... gnac-club/

Simpel gezegd: het is een jaar abonnement waarbij je iedere maand een pakket thuis krijgt met samples en mogelijk bonus spullen. Het is bedoeld om nieuwe merken te ontdekken en je hopelijk te verassen. Het is altijd leuk om een doos met daarin Cognac te ontvangen :)

voor ons is het belangrijkste is dat wij een beter beeld krijgen over de wensen van de Nederlandse Consument, deze informatie word gedeeld met de BNIC en de merken.

Kosten zijn 250 euro, dus het is een specifieke groep die we aanspreken. Vaak zullen het 5 soorten Cognac van 1 merk zijn of 3 samples van 2 merken. Ja, er kunnen bekendere merken bij zitten zoals Frapin of Remy, maar bedenk je eens even wanneer was de laatste keer dat jij 5 verschillende Remy Martins naast elkaar geproefd hebt? Er zullen ook onbekendere merken bij zitten en merken die tot op heden nog niet verkrijgbaar zijn in Nederland. Uiteraard zullen ze tzt wel op de webshop verkrijgbaar zijn.

Naast sample sets zullen er ook fysieke proeverijen gehouden worden en extra promotie zaken van de merken.

mocht je meer willen weten:
club@discovercognac.com

met vriendelijke groetjes :)

Rowin
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Discover Cognac Club

Bericht door DiscoverCognac »

Volgende maand beginnen wij met de Discover Cognac Club.
Het lidmaatschap duurt een jaar en je proeft tussen de 60 a 100 verschillende Cognac's in één jaar tijd.
Verschillende bekende en onbekendere merken. Van exclusief, vintage tot aan VS en VSOP alles passeert de rubriek.

https://www.discovercognac.com/pages/di ... gnac-club/
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Discover Cognac Club

Bericht door Ton »

Vandaag mijn eerste pakketje ontvangen. Eigenlijk twee pakketjes in één want ik had nog wat in te halen.
Ik ben benieuwd.
Bedankt Rowin.
IMG_20230316_145214.jpg
IMG_20230316_145330.jpg
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Discover Cognac Club

Bericht door DiscoverCognac »

En @ton hoe vond je de Deau? Natuurlijk ook benieuwd naar de VSOP Deau. Kon je de witte amandelen eruit halen?
En Comandon? Eerlijke mening!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Discover Cognac Club

Bericht door Ton »

Ik heb alle Deau's geproefd. De andere nog niet.
Ik vind het bijzonder moeilijk omdat ik eigenlijk wat meer nodig heb dan 2,5cl. Tja, dat is bij onze proeverijen natuurlijk niet anders, maar ik ben daar niet bijzonder goed in.
De Deau VSOP was licht en fruitig, kort, maar voor een VSOP niet verkeerd. Op amandelen heb ik niet speciaal gelet. Toen was ie al weer op.
De Cigar blend was aangenaam, zacht, met meer hout en leer in de smaak.
Ik vergeleek ze met een XO Clos de Groie. Daar kunnen ze toch niet aan tippen, maar goed dat is wel een XO.
De XO van Deau was redelijk maar niet bijzonder. Ik moest sterk denken aan de XO van Godet.
De Deau Black vond ik tegenvallen. Ik heb opgeschreven: lijkt wel een VS.
Bij de Louis Memory schreef ik: 'aardig, maar niet meer dan dat'.
Van de serie vond ik de Cigar blend en de XO de twee beste, relatief gezien. De Louis Memory was wel beter, maar die is dan ook wel een stuk duurder.

Wel leuk inderdaad om op deze manier 5 verschillende cognacs te kunnen proeven. Ik vond ook de presentatie in de luxe zwarte doosjes erg goed gekozen. Maar 5cl zou nog beter zijn als dat had gekund.

Tot zaterdag!
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Discover Cognac Club

Bericht door DiscoverCognac »

Frapin Liefhebbers opgelet,
Mocht je lid zijn van de Club, dan maak je in Maart kans op een thuisproeverij van Frapin!
Tevens werken wij aan de nieuwe looks voor de sets. Mooiere verpakking , maar het gaat natuurlijk vooral om de inhoud. Er staan een paar hele mooie sets en exclusieve varianten op het lijstje!
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Discover Cognac Club

Bericht door DiscoverCognac »

aankomende edities zitten er Merken als Richard Delisle en J.Painturaud, Chollet in.
We geven ook een thuis proeverij ter waarde van 380 euro weg aan 1 van de leden.

dus wil je meer Cognac ontdekken, word dan lid van de Club.
www.discovercognac.com
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwtjes”