Château de Beaulon 1983

Welke cognac heb je recent nog gekocht?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Château de Beaulon 1983

Bericht door Jurrien »

De verkoper kwam de gekochte fles persoonlijk brengen, wat een service. Wat ben ik blij met deze fles omdat Ch. de Beaulon mooie cognacs maakt. Afgelopen weekend proefde wij de XO Napoleon (20 jaar) en een oude botteling van de extra. Beiden vielen in de fantastische line-up in de smaak!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Château de Beaulon 1983

Bericht door Ton »

Toevallig heb ik afgelopen week ook de XO Napoleon van Beaulon geopend. Die bevalt me inderdaad heel goed na de wat tegengevallen Liberté van Bache-Gabrielsen. Hij was niet slecht, maar voor die prijs verwachtte ik meer.
En de La Sentinelle van Dubreuil was ook al tegengevallen. Maar dat kwam waarschijnlijk doordat de cognac niet goed bewaard is geweest. Bij het openen brak de kurk al meteen en viel in de fles. De cognac had lijm en kurksmaak. Ik vermoed dat die fles jarenlang ergens heeft gelegen.
JohanVdd
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 17 jan 2020, 07:38

Re: Château de Beaulon 1983

Bericht door JohanVdd »

Ik ben ook een grote fan van Ch. de Beaulon, maar de prijs gaat er wel elk jaar met rasse schreden op vooruit. Twee jaar geleden was de 1975 nog 365 EUR, nu 475 EUR. De Extra Rare 670 EUR, terwijl nu 789 EUR. Die laatste stijgt procentueel wel wat minder, maar het blijft wel een pak.
Plaats reactie

Terug naar “Jouw laatste cognacaankoop”