Chagnoleau

Gesloten
JohanVdd
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 17 jan 2020, 07:38

Chagnoleau

Bericht door JohanVdd »

Chagnoleau (https://vignoblechagnoleau.com/) is een product te Saint-Gemme, in de Bons Bois regio

Ik proefde:
-Napoleon (18j oud): zeer zacht, fruittoetsen, zoetje maar niet storend, best wel een mooie Napoleon
-XO (25j oud): stevige houttoetsen die overheersen, veel tannine, amper rancio bespeurbaar, zeker niet slecht voor de liefhebbers van houttoetsen
- Le 1975 (45j oud, gebotteld in 2020, pas in verkoop, geen millésime, enkel in kristallen decanter): veel zachter, houttoetsen zijn volledig uitgevlakt, mooie rancio, mooie bons bois
- Golden Oak (10j eiken vat, 2j Sauternes vaten - dus geen Cognac op etiket): zeer zoetige afdronk, de Sauternes komt er echt door, likeurachtig, niets voor mij

Daarnaast hebben ze VS, VSOP en Hecsau (koffie), niet geproefd.

Het verschil tussen de 3 geproefde Cognacs is zeer groot, zeker de Napoleon en de XO. Ondanks het beperkte leeftijdsverschil is het smakenpallet volledig anders. Er is duidelijk een verschil in de opvoeding op vat. Wat de prijzen betreft, heb ik een wat gemengd gevoel. Ik kan niet zeggen dat de prijzen extreem duur zijn, maar ik ken wel huizen met een betere verhouding prijs/kwaliteit. Toch blij deze geproefd te hebben.

Je kan ter plaatse eten in de bistro. Prijs/kwaliteit goed.
Gesloten

Terug naar “Chagnoleau”