Flink aanbod

Zoek je een cognac of heb je er een in de aanbieding? Plaats hier gratis een berichtje.
MisterMonkeyDonkey
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 18:21

Flink aanbod

Bericht door MisterMonkeyDonkey »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door MisterMonkeyDonkey op do 18 jan 2024, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Flink aanbod

Bericht door DiscoverCognac »

Dat is inderdaad een flink aanbod, ook wel erg flinke prijzen :)
Wel mooie selectie. Zou ze bewaren, misschien worden ze later nog meer waard.
MisterMonkeyDonkey
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 18:21

Re: Flink aanbod

Bericht door MisterMonkeyDonkey »

Prijzen zijn inderdaad ook flink.
Ik zou ze graag bijhouden, maar zit met bouwplannen.
Alle budget is welkom, zeker binnen een jaar ongeveer. Heb al behoorlijk wat dat in principe verkocht is.

Heb ook m’n duurdere whisky’s te koop gezet.

Een realistisch bod wordt altijd overwogen, maar ze moeten niet per se weg. Heb ze op de Asta Maurice na allemaal kunnen proeven en ze zijn de moeite! Bijhouden en opdrinken is dus geen straf. Maar naar de vrouw toe moet ik ze proberen verkopen :lol:
harryjose123
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 21 nov 2016, 21:24

Re: Flink aanbod

Bericht door harryjose123 »

probeer het eens bij Malternative Belgium ,misschien wil die ze wel terug kopen .
MisterMonkeyDonkey
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 18:21

Re: Flink aanbod

Bericht door MisterMonkeyDonkey »

De gereserveerde zijn al via Pieter gegaan, gaan naar een Duitse klant.
Van de andere moest ik m ook op de hoogte houden ja. Maar zoals gezegd geen haast bij.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Flink aanbod

Bericht door JohanB »

Misschien beter eens proberen op het whiskyforum? Een beetje een verzamelaar van single malt is wel gewend aan zulke prijzen voor vintage single malt. De modale cognac kenner zal volgens mij niet direct zoveel geld uitgeven aan recente ´millésime´ flessen (voor zover deze allemaal officiële millésimes zijn) die bij de release al behoorlijk duur waren. Ik kan mij best voorstellen dat deze ´vintage´ flessen bij de release voor de single malt verzamelaar van vintages als koopjes beschouwd werden, maar voor de cognac liefhebbers zijn ze dat echt niet hoor.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
MisterMonkeyDonkey
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 18:21

Re: Flink aanbod

Bericht door MisterMonkeyDonkey »

Dit is mss idd niet het juiste publiek. Ik laat m nog een tijdje staan en op termijn mss eens een veiling proberen.
harryjose123
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 21 nov 2016, 21:24

Re: Flink aanbod

Bericht door harryjose123 »

deze prijzen zijn voor COGNAC lief hebbers niet normaal. { te duur }
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Flink aanbod

Bericht door JohanB »

Het is onder de cognac liefhebbers, en zeker deze die geregeld de cognachuizen ter plekke bezoeken, algemeen geweten dat de flessen van Malternative erg duur zijn. OK, Pieter moet er zijn werk in steken, douane kosten betalen enz, maar dan nog zijn ze echt duur bij de release. Om een vb te geven he. Zijn befaamde #1 van Héritage Rivière is van dezelfde kwaliteit als de Apanage van Héritage Rivière (dat heb ik in een mail staan van Mr. Vidal). Die fles kostte 280 € als je ze rechtstreeks online kocht en 260 € ter plekke. Bij Malternative was dat 399 €. En nu kost die fles bij jou bijna 800 €. De doorsnee cognac kenner weet dat dit geen officiële vintage 1925 is he. Daar zit mss een beetje cognac van 1925 in, dat zou kunnen, maar hoeveel % is dat dan?? Maar de single malt verzamelaar ziet 1925 en 399 €. Dat wordt dan geproefd en uitgebreid beschreven op een paar bekende whisky blogs en voilà, verkocht. Gelukkig is het echt wel lekkere cognac.
En als je dan nog eens 90 tot 100 € per fles erbij kletst gewoon omdat ze niet meer beschikbaar zijn, dan ga je ze al helemaal niet kunnen verkopen. Hier toch niet. Dit zijn geen collectors items he. Buiten wat Noren die niet op 100 € meer of minder kijken, ga je dit waarschijnlijk nog het snelst kunnen kwijt geraken aan een of andere whisky verzamelaar die zich wil heroriënteren en die zulke prijzen nog best te behappen vindt.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
MisterMonkeyDonkey
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 18:21

Re: Flink aanbod

Bericht door MisterMonkeyDonkey »

Kheb een flesje leeg van die 1925, idd echt heel erg goed. Anders had ik m ook niet gekocht.
Bvb die VT lot 65 is voor mij ook 1 van mn all time favorieten. En heb wel een pak top whisky achter de kiezen. Pakweg verschillende Benriach 76, Tomatin 76, Bunna 68 etc etc.
In de whiskywereld zijn deze prijzen koopjes. In de cognac wereld dus niet, helaas geraak ik niet bij de huizen zelf.
Kan me wel voorstellen dat daar echt wat te scoren valt.
Naar de veiling hiermee dus ;)
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en aanbod”