Cognachuizen bezoeken

Beschrijvingen van reizen naar de cognacstreek door forumleden, inspiratie voor een eigen trip!
Plaats reactie
WormTub
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 03 jan 2011, 07:13

Cognachuizen bezoeken

Bericht door WormTub »

Hoi forummers,

van de week m'n 'bijstuurvaardigheden' nog een beetje toegepast toen een vriendin van ons ons vroeg of we nog zin hadden mee te gaan op vakantie dit jaar. Het idee was richting Nantes te gaan, dus ik een balletje opgegooid richting Cognac. Daar werd niet onwelwillend tegenover gestaan :mrgreen: en een camping is al gevonden. Nu ben ik aan het uitzoeken welke cognachuizen interessant zouden kunnen zijn, maar kan daar niet echt ervaringen over vinden. Ik ben benieuwd of hier iemand al eens naar de cognacstreek is geweest, welke huizen bezocht zijn en wat je er van vond. Zelf prefereer ik kleinere bedrijven boven grotere, maar aangezien ik voor de eerste keer in die hoek kom zijn de laatste zeker geen problemen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!!!
Cheerio,

Eugène

http://www.wormtub.com
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Cognachuizen bezoeken

Bericht door Ton »

Hallo Cheerio,

Ik kan wel wat vertellen over mijn trip naar Cognac die ik samen met mijn buurman 15 jaar geleden heb gemaakt.
Al rondrijdend zagen we als eerste La Grange du Bois. We zijn het erf opgereden waar een oud moedertje ons vroeg wat wij ´deden´ in Cognac; ze dacht dat wij handelaren waren. Wij waren alleen maar liefhebbers natuurlijk, maar desondanks vroeg ze ons binnen en hebben we 4 verschillende cognacs geproefd en 2 pineau's. Dat was een leuke ervaring. We gingen met ieder 4 flessen weg. :D
's Avonds in het dorp heerlijk gegeten met een fantastisch cognacje na. Dat was een Estève en wij hebben de ober gevraagd waar we dat huis konden vinden. Daar werden we door de eigenaar te woord gestaan en kregen we een beknopte rondleiding. Ook hier enkele flessen gekocht.
In ons hotel hielp de receptie ons aan weer een ander adres: Boutinet. Daar kwamen we dus aangekondigd, dat moest ook wel want het was een zondag. We hebben uitgebreid over het productieproces gesproken en de wijze waarp hij zich van wilde onderscheiden. Hij had ondermeer een deel opgeslagen in stalen vaten. Ook hiervan hebben we geproefd. Gezellig met zijn vrouw, onder het genot van franse kaas enkele flessen geproefd en natuurlijk ook weer een paar flessen gekocht. ;)
We hebben ook enkele bekende huizen bezocht wat zeker de moeite waard was.
Ik heb nog heel wat maanden kunnen genieten van deze cognacs die stuk voor stuk de moeite waard waren en elke keer kwamen dan ook de herineringen terug aan dit geweldige uitje. :lol:
Dus ik kan je zeker aanraden om naar Cognac te gaan. Ik wens je alvast veel plezier!
WormTub
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 03 jan 2011, 07:13

Re: Cognachuizen bezoeken

Bericht door WormTub »

Hoi Ton,

hartelijk dank voor je reactie. Het komt er op neer dat men, zoals ik ook wel een beetje verwacht had, erg gastvrij is en dat het eigenlijk niet uitmaakt waar je terecht komt want er is vanalles moois te vinden. Ik vrees dat het zeker gaat lukken dat plezier hebben. Ben zo ook al eens in de Jura geweest en heb daar de meest mooie wijnen van meegenomen. Zeker de Vin Jaunes zijn geweldig in combinatie met hun comté kaas (imho).
Cheerio,

Eugène

http://www.wormtub.com
Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar de Charente, de cognacstreek”