Hallo,
Ik heb drie flessen cognac, kan iemand mij daar wat meer over vertellen?
Bisquit fine champagne V.S.O.P.
Armagnac (zwarte "gesmolten" dop)
Rouyer Guillet "damoisel" 1968
Ik ben zeer benieuwd.
groetjes.
oude cognac?
- Hans
- Cognac Connaisseur
Re: oude cognac?
Beste Jacqueline,
Ik ga er voor het gemak van uit dat je in de waarde geïnteresseerd bent
De Bisquit fine champagne VSOP is een gemiddelde VSOP cognac, zo'n 3-4 tientjes waard tenzij het een hele oude is. Heb hem heel lang geleden geproefd. Wat ik me ervan herinner was hij best lekker.
Armagnac is geen cognac. Als je iets meer informatie geeft of een foto plaatst, is er misschien wel meer over te zeggen.
Rouyer Guillet "damoisel" 1968 is recent op Ebay voor € 150,-- verkocht.
Een van de forumleden verkoopt de gewone voor € 49,95
Hopelijk heb je hier wat aan.
Ik ga er voor het gemak van uit dat je in de waarde geïnteresseerd bent
De Bisquit fine champagne VSOP is een gemiddelde VSOP cognac, zo'n 3-4 tientjes waard tenzij het een hele oude is. Heb hem heel lang geleden geproefd. Wat ik me ervan herinner was hij best lekker.
Armagnac is geen cognac. Als je iets meer informatie geeft of een foto plaatst, is er misschien wel meer over te zeggen.
Rouyer Guillet "damoisel" 1968 is recent op Ebay voor € 150,-- verkocht.
Een van de forumleden verkoopt de gewone voor € 49,95
Hopelijk heb je hier wat aan.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
-
- Nieuw destillaat
Re: oude cognac?
Beste Hans.
Bedankt voor je informatie.
Die fles Bisquit, daarvan weet ik niet hoe oud die is, moet er soms ergens een jaartal of iets staan?
Ik weet alleen dat hij waarschijnlijk begin jaren 70 cadeau is gedaan.
De fles Armagnac is van het huis Lafontan, daar heb ik overigens mee gemaild voor informatie. Nou is mijn Frans niet zo best, maar het enige wat zij te melden hadden was dat de drie sterren die er op staan betekenen dat de cognac drie jaar oud was toen hij gebotteld werd.
Omdat ik de foto moet verkleinen, wil ik hem op dit forum plaatsen, wordt de leesbaarheid van het etiket slechter.
Groetjes, jacqueline
Bedankt voor je informatie.
Die fles Bisquit, daarvan weet ik niet hoe oud die is, moet er soms ergens een jaartal of iets staan?
Ik weet alleen dat hij waarschijnlijk begin jaren 70 cadeau is gedaan.
De fles Armagnac is van het huis Lafontan, daar heb ik overigens mee gemaild voor informatie. Nou is mijn Frans niet zo best, maar het enige wat zij te melden hadden was dat de drie sterren die er op staan betekenen dat de cognac drie jaar oud was toen hij gebotteld werd.
Omdat ik de foto moet verkleinen, wil ik hem op dit forum plaatsen, wordt de leesbaarheid van het etiket slechter.
Groetjes, jacqueline