Twee bijzondere Cognac-jaren

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Twee bijzondere Cognac-jaren

Bericht door wouter »

Gister sprak ik met Ton bij de proeverij van Exclusivedrinks over 2 bijzondere Cognac Vintage-jaren. Deze jaren heb ik verder uitgeplozen en beschrijf ze graag even in het kort hier op het forum.

1811: het kometen-jaar, in dit jaar scheen een komeet vooral tijdens de maanden van de druivenoogst, september en oktober, zo fel dat deze oogst al snel door velen als een zegen op de oogst gezien werd. Feit is wel dat het klimaat dat jaar met zijn warme zomer en droog na-jaar zeer bijzonder was. Lees meer over dit bijzondere jaar op CognacReview.nl

1914: het jaar van de vrouwen, de mannen werden namelijk allemaal gerekruteerd door de Franse overheid om te vechten tegen de Duitsers (1e wereld oorlog). Over het weer in dit jaar kan ik weinig vinden, wel trek ik de invloed van de vrouwen in twijfel, daar de vrouwen ook in de jaren daarna de Cognac-productie voor hun kiezen kregen, de mannen waren namelijk tot en met 1918 aan het vechten. Over deze jaren wordt niet gesproken als bijzonder jaar.

Zie voor een complete lijst van vintage-jaren dit topic.
Cognac-1811.jpg
Cognac-1811.jpg (40.9 KiB) 1365 keer bekeken
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”