Deze cognac werd door ons blind geproefd in het kader van de blinde proeverij, georganiseerd door Discover Cognac, op zoek naar de in Nederland best gewaardeerde cognac.
Tim en ik kwamen tot het volgende oordeel:
De kleur: Goud, richting oker
De geur: Eerste neus: viooltjes, abrikoos, beetje appel, beetje kokos, beetje grenen. Later caramel. Nog later dropgeur.
De smaak: Mooie gebalanceerde smaak. Licht kruidig, beetje chocola, beetje macadamia, beetje nootmuskaat, hazelnoot. Ook pruimen. Lichte rancio, bijzonder voor een VSOP!
De na-smaak: Lang voor een VSOP, blijft mooi hangen.
Leeftijd: Als VSOP minimaal 4 jaar gerijpt.
De herkomst:Huismerk van de Gall&Gall, wordt voor hen gemaakt door Louis Royer.
De prijs: Een hele € 25,99 bij Gall&Gall
De prijs/kwaliteit verhouding: Meer dan uitstekend! Voor ons de verrassing van de blinde VSOP-proeverij.
Jules Bellery - VSOP
- Hans
- Cognac Connaisseur
Jules Bellery - VSOP
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Re: Jules Bellery - VSOP
Een paar jaar geleden werd ik al aangenaam verrast door de Gall & Gall huiscognac VSOP. Dat vond ik, zeker voor de prijs, een lekkere makkelijk drinkbare fruitige cognac. Helaas niet meer in het assortiment.
De Jules Bellery VSOP staat op mijn verlanglijstje. Ik ben benieuwd of deze gelijkenissen vertoont met de eerder uitgebrachte huiscognac.
De Jules Bellery VSOP staat op mijn verlanglijstje. Ik ben benieuwd of deze gelijkenissen vertoont met de eerder uitgebrachte huiscognac.
-
- Cognac Hors d'Age
Waarom een B merk.je hebt ook goede a merken.
Bache Gabrielsen Tre kors . Jean-luc Pasquet L'organic 04 en andere tegen goede prijs.
Bache Gabrielsen Tre kors . Jean-luc Pasquet L'organic 04 en andere tegen goede prijs.
- Hans
- Cognac Connaisseur
Is een reactie hierop, neem ik aan Rowin?DiscoverCognac schreef: ↑ma 18 mei 2020, 17:47 Waarom een B merk.je hebt ook goede a merken.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken