Hallo
Hierbij verkoop ik een deel van mijn collectie van Armeense cognac.
Het gaat om cognacs van 5 , 8 , 10 , 15 en 20 jaar oud.
Enkele voorbeelden ervan
Mane XO 8 jaar oud 25 euro
Mane VSOP 5 jaar oud 18 euro
Ararat 10 jaar oud 45 euro
Ararat 20 jaar oud 95 euro
En nog veel meer ...
http://www.youtube.com/watch?v=XrbT8z41zOs
Daarnaast verkoop ik ook nog enkele exclusieve eikenhouten vaten.
Het gaat om vaten van 0.7L(45 euro) en 2L(75 euro).
Misschien is het een ideale kerstcadeau voor familie en vrienden.
Moest u interesse hebben aarzel dan niet om een email te sturen naar david1990d@hotmail.nl of antwoord op het forum.
mvg
Armeense cognac en exclusieve eikenhouten vaten te koop
-
- Cognac VS
- Hans
- Cognac Connaisseur
Re: Armeense cognac en exclusieve eikenhouten vaten te koop
Eigenlijk heb je met deze aanbieding verbanning van het forum verdiend, David
Het is dat ik je ken als eerlijk aanbieder.
De aanduiding "cognac" is wettelijk beschermd en mag alleen gevoerd worden door eau de vie uit de Charente streek, geproduceerd volgens de Franse wettelijke regels. Het BNIC treedt juridisch regelmatig met sukses op tegen het gebruik ervan door buitenlandse producenten. Een kwestie van tijd voordat Mane aan de beurt is, lijkt me.
Dat neemt niet weg, dat het voor een geïnteresseerde een leuke aanbieding kan zijn. Ben zelf niet bekend met deze brandy.

De aanduiding "cognac" is wettelijk beschermd en mag alleen gevoerd worden door eau de vie uit de Charente streek, geproduceerd volgens de Franse wettelijke regels. Het BNIC treedt juridisch regelmatig met sukses op tegen het gebruik ervan door buitenlandse producenten. Een kwestie van tijd voordat Mane aan de beurt is, lijkt me.
Dat neemt niet weg, dat het voor een geïnteresseerde een leuke aanbieding kan zijn. Ben zelf niet bekend met deze brandy.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken
-
- Cognac VS
Beste HansHans schreef:Eigenlijk heb je met deze aanbieding verbanning van het forum verdiend, DavidHet is dat ik je ken als eerlijk aanbieder.
![]()
De cognacs die als bestemming Europa hebben krijgen de naam Brandy. De flessen die voor Armeense consumptie bedoeld zijn, krijgen een label van cognac.
Maar laten we niet vergeten dat Armenië begonnen is met de productie van cognac in 1887, terwijl de Fransen maar in 1909 ermee begonnen zijn

http://blog.cognac-expert.com/armenian- ... andy-name/
Hierbij bied ik u dus een unieke kans om van een "cognac te proeven" die niet van Franse makelij is.
- Hans
- Cognac Connaisseur
Ben bang dat je vertaling van dit artikel niet helemaal klopt, Daviddavidcognac schreef:Beste Hans
De cognacs die als bestemming Europa hebben krijgen de naam Brandy. De flessen die voor Armeense consumptie bedoeld zijn, krijgen een label van cognac.
Maar laten we niet vergeten dat Armenië begonnen is met de productie van cognac in 1887, terwijl de Fransen maar in 1909 ermee begonnen zijn
http://blog.cognac-expert.com/armenian- ... andy-name/
Hierbij bied ik u dus een unieke kans om van een "cognac te proeven" die niet van Franse makelij is.
"It used to be called “Armenian Cognac”" -vroeger heete het Armeense cognac
"Cognac is a french trademark and must always come from the region of the town of Cognac. So this Armenian naming was stopped by the European Union." - De EU heeft verhinderd dat het cognac genoemd werd
"Actually the Armenians started making brandy in 1887, while the french law on Cognac was drafted in 1909." De Franse wet dateert van 1909, niet de start van de Franse cognacproductie. Zoals je bv.hier kunt zien dateert de oudst bekende jaartal-cognac van 1738
Best mogelijk dat deze Armeense brandewijn lekker is. Hij mag alleen geen cognac heten.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)
Beschreven cognacs
Cognac boeken
Beschreven cognacs
Cognac boeken